みんなでACIMの訳をつくろう! 
           誰でも参加できるA Course In Miracles の
           翻訳ページをつくりました。

Google
 

2007年12月14日金曜日

LESSON 348

I have no cause for anger or for fear, For You surround me.

私には、怒りや恐れの原因となるようなものがありません。なぜなら、愛に満ち溢れているからです。


Father, let me remember You are here, and I am not alone. Surrounding me is everlasting Love. I have no cause for anything except the perfect peace and joy I share with You. What need have I for anger or for fear? Surrounding me is perfect safety. Can I be afraid, when Your eternal promise goes with me? Surrounding me is perfect sinlessness. What can I fear, when You created me in holiness as perfect as Your Own?

 主よ、あなたがここにおり、私は一人ぽっちではないのだといことを思い出させてください。永遠に続く愛が、私を取り囲んでいるのです。私は、あなたとともに完全な平和と喜びを味わえるような原因しかもちあわせておりません。いったい何のために怒ったり恐れたりしなければならないのでしょう。私の周りには、危険は一切存在しません。神であるあなたの力で絶対的に支配されているこの瞬間に、何かを恐れることなど可能でしょうか?私のまわりには、一切罪悪感など存在しません。神であるあなたと同様の神聖さをもって創造された私が、何かを恐れることなど可能でしょうか?

God's grace suffices us in everything that He would have us do. And only that we choose to be our will as well as His.

 神の慈悲は、この世のあらゆるものにいきわたっています。そして、私たちが選択できるものは、神が選択したものです。


※意訳は後で製作いたします。
(A Course In Miracles)