みんなでACIMの訳をつくろう! 
           誰でも参加できるA Course In Miracles の
           翻訳ページをつくりました。

Google
 

2007年12月17日月曜日

LESSON 351

My sinless brother is my guide to peace.
My sinful brother is my guide to pain.
And which I choose to see I will behold.

私の罪のない兄弟は、私の幸せへの道しるべです。
私の罪深い兄弟は、苦痛への案内人です。
そしてその見ようと決めたいずれかが、私の見るものです。

Who is my brother but Your holy Son? And if I see him sinful I proclaim myself a sinner, not a Son of God; alone and friendless in a fearful world. Yet this perception is a choice I make, and can relinquish. I can also see my brother sinless, as Your holy Son. And with this choice I see my sinlessness, my everlasting Comforter and Friend beside me, and my way secure and clear. Choose, then, for me, my Father, through Your Voice. For He alone gives judgment in Your Name.

神であるあなたの神聖な子以外の、誰が私の兄弟でしょうか?もし私が誰かを罪深いと見るならば、それは自分自身が罪深い人間であり、神の子ではないと宣言することと同じです。それは、この恐ろしい世界で、孤独でしかも友人がいないといことです。しかしこの視点は私が選んだものであり、捨て去ることができます。同時に私は、神聖な神の子として、私の兄弟を罪のない人間であるとみることができます。そしてこの決定によって、私は自らを罪のない人間であるとみることができ、私を永遠に慰めてくれるひとや友人がそばにいること、そして私の人生が安全で明瞭であることを知ることができます。ですから、主よ、私のためにあなたの声に従うことを選んでください。というのも、その人だけがあなたの名のもとに、批判をすることができるのですから。


※意訳は作成中です。